DI16 074M
430 - 640 kW
> Enhetsinjektor
> Våte sylinderforinger
> Separate sylindertopper
> God drivstofføkonomi
> Lavt avgassnivå
Individuelle sylindertopper med 4 ventiler per sylinder gir enklere service og tilkomst ved reparasjon. Motorene styres av Scania EMS kontrollsystem som overvåker motorens systemer og kontrollerer at riktig mengde drivstoff leveres gjennom motorens elektronisk styrte enhetsinjektorer. Scania EMS sørger for lavt forbruk og renest mulig eksos. Motorene er typegodkjent av de viktigste klasseselskapene og tilfredsstiller gjeldende miljøkrav.
Motorene kan leveres for flere typer kjøling, med påbygde varmevekslere, eksterne varmevekslere eller radiator. Eksos kan være tørr eller våt etter behov.
Kjølesystem: Varmeveksler | ||||||
Model |
Effekt 50 Hz |
Effekt 60 Hz |
Rating |
Miljøklasse |
Datablad |
Tegning |
DI16 074M |
430 kW |
468 kW |
IMO Tier II | |||
DI16 074M |
450 kW |
511 kW |
IMO Tier II | |||
DI16 074M |
480 kW |
553 kW |
IMO Tier II | |||
DI16 074M |
511 kW |
596 kW |
IMO Tier II | |||
DI16 090M |
535 kW |
640 kW |
IMO Tier II |
Motorvolum | 16.4 liter |
Antall sylindere | V8 |
Boring og slaglengde | 130 x 154 mm |
Kompresjonsforhold | Varmeveksler 16.7:1 - Rørkjøling 17.4:1 |
Motortype | 4-takts |
Aspirasjon | Turboladet |
Innsprøyting | Direkte, enhetsinjektor |
Vekt | Varmeveksler 1670 kg - Rørkjøling 1600 kg |