DI13
250 - 750 hk

> Vannkjølt eksosmanifold
> Enhetsinjektor
> Lavt turtall
> Høyt dreiemoment
> Varmevekseler eller rørkjøling

 

Scanias marinemotorer er designet for styrke og varighet. I basis av designet ligger en optimalisert sylinderblokk med utskiftbare vannkjølte sylinderforinger.

 Individuelle sylindertopper med 4 ventiler per sylinder gir enklere service og tilkomst ved reparasjon. Motorene styres av Scania EMS kontrollsystem som overvåker motorens systemer og kontrollerer at riktig mengde drivstoff leveres gjennom motorens elektronisk styrte enhetsinjektorer. Scania EMS sørger for lavt forbruk og renest mulig eksos. Motorene er typegodkjent av de viktigste klasseselskapene og tilfredsstiller gjeldende miljøkrav.

 Motorene kan leveres for flere typer kjøling, med påbygde varmevekslere, eksterne varmevekslere eller radiator. Eksos kan være tørr eller våt etter behov.

 

Kjølesystem: Varmeveksler
Model
Effekt
Turtall
Rating
Miljøklasse
Datablad
Tegning
DI13 070M
400 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 070M
450 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 070M
500 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 070M
550 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 072M
600 hk
2300 o/min
IMO Tier II
DI13 072M
650 hk
2300 o/min
IMO Tier II
DI13 077M
700 hk
2300 o/min
IMO Tier II
DI13 077M
750 hk
2300 o/min
IMO Tier II
DI13 078M
450 hk
2100 o/min
IMO Tier II
DI13 078M
500 hk
2100 o/min
IMO Tier II
DI13 078M
550 hk
2100 o/min
IMO Tier II
 
Kjølesystem: Rørkjøling
Model
Effekt
Turtall
Rating
Miljøklasse
Datablad
Tegning
DI13 071M
400 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 071M
450 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 071M
500 hk
1800 o/min
IMO Tier II
DI13 073M
450 hk
2100 o/min
IMO Tier II
DI13 073M
500 hk
2100 o/min
IMO Tier II
DI13 073M
550 hk
2100 o/min
IMO Tier II

 

 
Tekniske detaljer
Motorvolum12.7 Liter
Antall sylindere6 i rekke
Boring og slaglengde130 x 160 mm
Kompresjonsforhold 16,3:1
InnsprøytningEnhetsinjektor
LuftinntakTurboladet
 
 
 
 
Lukk

Takk for din henvendelse

Vi tar normalt kontakt innen 24timer.