QSK38
1000 - 1400 hk
> Vannkjølt eksosmanifold
> Modular Common Rail
> Lavt turtall
> Høyt dreiemoment
> Varmevekseler eller rørkjøling
QSK38 har 12 sylindere (V12) med høytrykks Modular Common Rail Fuel system, som gir god drivstofføkonomi og lave utslipp. Luftinntaket er turbo ladet. Vannkjølt eksosmanifold senker overflatetemperaturen på motoren og gir sikker drift. Høyt dreiemoment gir god respons ved manøvrering og lavt turtall minker støy og vibrasjonsnivå. 24-volts elektrisksystem med Nogva Motor Computer overvåking. Q-Serien ble lansert i 2005, designet for å imøtekomme dagens og framtidens strenge miljøkrav.
Model |
Effekt |
Turtall |
Rating |
Miljøklasse |
Datablad |
Tegning |
QSK38-M |
1200 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M |
1300 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M |
1350 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M |
1400 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M1 |
1000 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M1 |
1300 hk |
1600 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M1 |
1400 hk |
1600 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK38-M1 |
1400 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II |
Tekniske detaljer
Motorvolumolum | 37.7 liter |
Antall sylindere | V12 |
Boring og slaglengde | 159 x 159 mm |
Kompresjonsforhold | 15:1 |
Innsprøyting | Modular Common Rail |
Luftinntak | Turboladet |
Kjøling | Varmeveksler eller rørkjøling |
Vekt, tørr | 4640 kg |