QSK60
2000 - 2700 hk
> Vannkjølt eksosmanifold
> Modular Common Rail
> Lavt turtall
> Høyt dreiemoment
> Varmevekseler eller rørkjøling
QSK60 har 16 sylindere (V16) med høytrykks Modular Common Rail Fuel system, som gir god drivstofføkonomi og lave utslipp. Luftinntaket er turbo ladet. Vannkjølt eksosmanifold senker overflatetemperaturen på motoren og gir sikker drift. Høyt dreiemoment gir god respons ved manøvrering og lavt turtall minker støy og vibrasjonsnivå. 24-volts elektrisksystem med Nogva Motor Computer overvåking. Q-Serien ble lansert i 2005, designet for å imøtekomme dagens og framtidens strenge miljøkrav.
Model |
Effekt |
Turtall |
Rating |
Miljøklasse |
Datablad |
Tegning |
QSK60-M |
2000 hk |
1600 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2000 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2200 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2300 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2500 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2680 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK60-M |
2700 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II |
Tekniske detaljer
Motorvolum | 60.2 liter |
Antall sylindere | V16 |
Boring og slaglengde | 159 x 190 mm |
Kompresjonsforhold | 14,5:1 |
Innsprøyting | Modular Common Rail |
Luftinntak | Turboladet |
Kjøling | Varmeveksler eller rørkjøling |
Vekt, tørr | 8754 kg |