QSK50
1600 - 1800 hk
> Vannkjølt eksosmanifold
> Modular Common Rail
> Lavt turtall
> Høyt dreiemoment
> Varmevekseler eller rørkjøling
QSK50 har 16 sylindere (V16) med høytrykks Modular Common Rail Fuel system, som gir god drivstofføkonomi og lave utslipp. Luftinntaket er turbo ladet. Vannkjølt eksosmanifold senker overflatetemperaturen på motoren og gir sikker drift. Høyt dreiemoment gir god respons ved manøvrering og lavt turtall minker støy og vibrasjonsnivå. 24-volts elektrisksystem med Nogva Motor Computer overvåking. Q-Serien ble lansert i 2005, designet for å imøtekomme dagens og framtidens strenge miljøkrav.
Model |
Effekt |
Turtall |
Rating |
Miljøklasse |
Datablad |
Tegning |
QSK50-M |
1600 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK50-M |
1700 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK50-M |
1800 hk |
1800 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK50-M |
1800 hk |
1900 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK50-M1 |
1700 hk |
1600 o/min |
IMO Tier II | |||
QSK50-M1 |
1800 hk |
1600 o/min |
IMO Tier II |
Tekniske detaljer
Motorvolum | 50.3 liter |
Antall sylindere | V16 |
Boring og slaglengde | 159 x 159 mm |
Kompresjonsforhold | 15:1 |
Innsprøyting | Common Rail |
Luftinntak | Turboladet |
Kjøling | Varmeveksler / rørkjøling |
Vekt, tørr | 6615 kg |